Translation

Select text and it is translated.
This area is result which is translated word.

Languages


Time (magazine)

Time

Time's first cover (March 3, 1923)

Editor Richard StengelCategories NewsmagazineFrequency Weekly Circulation4,038,509 per week[1]
(within the U.S.) First issue March 3, 1923Company Time Inc.(Time Warner) Country  United StatesLanguage EnglishWebsite www.time.comISSN0040-781X
"TIME" redirects here. For other uses, see Time (disambiguation).

Time (trademarked in capitals as TIME) is a weekly American newsmagazine, similar to Newsweek and U.S. News & World Report. A European edition (Time Europe, formerly known as Time Atlantic) is published from London. Time Europe covers the Middle East, Africa and, since 2003, Latin America. An Asian edition (Time Asia) is based in Hong Kong. Time publishes simultaneously in Canada, with separate advertising. The South Pacific edition, covering Australia, New Zealand and the Pacific Islands, is based in Sydney. In some advertising campaigns, the magazine has suggested that through a backronym the letters Time stand for "The International Magazine of Events."

Richard Stengel is the current managing editor of Time; Priscilla Painton, Adi Ignatius and Michael Elliott are the current deputy managing editors.

Contents

History

Time was created in 1923 by Briton Hadden and Henry Luce, making it the first weekly news magazine in the United States. The two had previously worked together as chairman and managing editor of the Yale Daily News and considered calling the magazine Facts.[2] Hadden was a rather carefree figure, who liked to tease Luce and saw Time as something important but also fun. That accounts for its tone, which many people still criticize as too light for serious news and more suited to its heavy coverage of celebrities (including politicians), the entertainment industry, and pop culture. It set out to tell the news through people, and for many decades the magazine's cover was of a single person. The first issue of Time was published on March 3, 1923, featuring on its cover Joseph G. Cannon, the retired Speaker of the United States House of Representatives; a facsimile reprint of Issue No. 1, including all of the articles and advertisements contained in the original, was included with copies of the February 28, 1938 issue as a commemoration of the magazine's 15th anniversary.

On Hadden's death in 1929, Luce became the dominant man at Time and a major figure in the history of 20th-century media.

According to "Time Inc.: The Intimate History of a Publishing Enterprise 1972-2004" by Robert Elson, "Roy Edward Larsen […] was to play a role second only to Luce's in the development of Time Inc." In his book, The March of Time, 1935-1951, Raymond Fielding also noted that Larsen was "originally circulation manager and then general manager of Time, later publisher of Life, for many years president of Time, Inc., and in the long history of the corporation the most influential and important figure after Luce."

Edith Cummings was the first woman athlete to appear on the cover of Time, a major step in women's athletic history.

Around the time they were raising US$100,000 from rich Yale alumni like J.P. Morgan & Co., publicity man Martin Egan and J.P. Morgan & Co. banker Dwight Morrow, Henry Luce and Briton Hadden hired Larsen in 1922 – although Larsen was a Harvard graduate and Luce and Hadden were Yale graduates. After Hadden died in 1929, Larsen purchased 550 shares of Time Inc., using money he obtained from selling RKO stock which he had inherited from his father, who was the head of the B.F. Keith theatre chain in New England. However, after Briton Hadden's death, the largest Time Inc. stockholder was Henry Luce, who ruled the media conglomerate in an autocratic fashion, "at his right hand was Larsen," Time Inc.'s second-largest stockholder, according to "Time Inc.: The Intimate History of a Publishing Enterprise 1923-1941". In 1929, Roy Larsen was also named a Time Inc. director and a Time Inc. vice-president.

At the time of Henry Luce's death in 1967, the Time Inc. stock which Luce owned was worth about US$109 million and yielded him a yearly dividend income of more than US$2.4 million, according to "The World of Time Inc: The Intimate History Of A Changing Enterprise 1960-1989" by Curtis Prendergast. The value of the Larsen family's Time Inc. stock was now worth about $80 million during the 1960s and Roy Larsen was both a Time Inc. director and the chairman of its Executive Committee, before serving as Time Inc.'s vice-chairman of the board until the middle of 1979. According to the September 10, 1979 issue of The New York Times, "Mr. Larsen was the only employee in the company's history given an exemption from its policy of mandatory retirement at age 65."

After "Time" magazine began publishing its weekly issues in March 1923, Roy Larsen was able to increase its circulation by utilising U.S. radio and movie theatres around the world. It often promoted both "Time" magazine and U.S. political and corporate interests. According to The March of Time, as early as 1924, Larsen had brought Time into the infant radio business with the broadcast of a 15-minute sustaining quiz show entitled 'Pop Question' which survived until 1925." Then, according to the same book, "In 1928 […] Larsen undertook the weekly broadcast of a 10-minute programme series of brief news summaries, drawn from current issues of 'Time' magazine […] which was originally broadcast over 33 stations throughout the United States."

Larsen next arranged for a 30-minute radio programme, titled "The March of Time", to be broadcast over CBS, beginning on March 6, 1931. Each week, his "The March of Time" radio programme presented a dramatisation of the week's news for its listeners. As a result of this radio programme, "Time" magazine was brought "to the attention of millions previously unaware of its existence," according to "Time Inc.: The Intimate History Of A Publishing Enterprise 1923-1941", and this led to an increased circulation of the magazine during the 1930s. Between 1931 and 1937, Larsen's "The March of Time" radio programme was broadcast over CBS radio and between 1937 and 1945 it was broadcast over NBC radio – except for the 1939 to 1941 period when it was not aired.

People Magazine was based on Time's People page.

Time became part of Time Warner in 1989 when Warner Communications and Time, Inc. merged. Since 2000, the magazine has been part of AOL Time Warner, which subsequently reverted to the name Time Warner in 2003.

In 2007, Time moved from a Monday subscription/newsstand delivery to a schedule where the magazine goes on sale Fridays, and Saturday subscription delivery. The magazine actually began in 1923 with Friday publication.

In the beginning of 2007, the year's first issue was delayed for approximately a week due to "editorial changes". The changes included the job losses of 49 employees.[3]

Circulation

In 2007, Time's paid circulation dropped to 3.4 million.[4]

Time Magazine Paid Circulation by Year Year 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 Circulation (millions) 4.2 4.1 4.1 4.1 4.1 4.1 4.1 4.0 4.0 4.1 3.4

The magazine has an online archive with the unformatted text for every article published. The articles are indexed and were converted from scanned images using optical character recognition technology. There are still minor errors in the text that are remnants of the conversion into text.

Style

Time has always had its own writing style, parodied most famously in 1936 by Wolcott Gibbs in an article in The New Yorker: "Backward ran sentences until reeled the mind […] Where it all will end, knows God!" The early days of incessantly inverted sentences and "beady-eyed tycoons" and "great and good friends", however, have long since vanished. Time's film, theatre, and television reviews, especially during the 1950s, '60's, and '70's, were often savagely sarcastic.

Up until the mid-1970s or so, Time had a weekly section called "Listings", which contained capsule summaries and/or reviews of then-current significant films, plays, musicals, television programs, and literary bestsellers, much like The New Yorker's section "Current Events".

The magazine still follows French spellings for some words, such as élite (with an accent).

Time is also known for its signature red border, introduced in 1927, which only changed twice since then. The issue released shortly after the September 11, 2001 attacks on the United States featured a black border to symbolize mourning. However, this edition was a special "extra" edition published quickly for the breaking news of the event; the next "regular" issue featured the red border. For the second time in its history, the April 28, 2008 issue of Time[5] features a change from the signature red border: the 2008 Earth Day issue features a green border, as it is dedicated to environmental issues, global warming, and climate change.[6] Another cover that was affected by politics was a December 1941 issue of Time which was intended to have Disney's recent film Dumbo on the cover, but it was dropped due to the attack on Pearl Harbor.

In 2007, Time engineered a style overhaul of the magazine aimed at appealing to a younger generation. Among other changes, the magazine reduced the red cover border in order to advertise featured stories, enlarged column titles, reduced the amount of featured stories, increased white space around articles, and accompanied opinion pieces with photographs of the writers. The changes have met both criticism and praise.[7][8] [9]

Legal controversy

On September 10, 2007, Supreme Court of Indonesia awarded former Indonesian President Suharto damages against Time Asia magazine, ordering it to pay him one trillion rupiah ($128.59 million) for libel. The High Court reversed the judgment of the Appeal Court and Central Jakarta District Court (made in 2000 and 2001). Suharto claimed more than US$27 billion ($32bn) in the suit against US-based Time over a 1999 article which published that he transferred stolen money abroad.[10]

Person of the Year

Main article: Time Person of the Year

Time's most famous feature over its 83 years has been the annual "Person of the Year" (formerly "Man of the Year") cover story, in which Time recognizes the individual or group of individuals who have had the biggest effect on the year's news. Despite the title, the recipient is not necessarily an individual – for instance, on January 3, 1983 the personal computer was recognized as "Machine of the Year" (Time.com). In 1999, Albert Einstein was chosen by Time as Person of the Century.

Controversy has occasionally arisen because of the designation of dictators and warmongers as "Persons of the Year". The distinction is supposed to go to the person who, for good or ill, has most affected the course of the year; it is therefore not necessarily an honor or a reward. In the past, such figures as Adolf Hitler and Joseph Stalin have been Man of the Year. In 2001, Time was accused of giving way to political correctness when it named Rudy Giuliani Person of the Year instead of Osama Bin Laden.[citation needed]

In 2006 the Person of the Year was designated as "You", a move that was met with split reviews. Some thought the concept was creative; others wanted an actual person of the year. Editor Stengel reflected that, if it had been a mistake, "we're only going to make it once."[11]

Time For Kids

Main article: Time For Kids

Written by young reporters, Time For Kids is a division magazine of Time that is especially published for children and is mainly distributed in classrooms. TFK contains some national news, a "Cartoon of the Week", and a variety of articles concerning popular culture. An annual issue concerning the environment is distributed near the end of the U.S. school term. The publication hardly ever reaches above fifteen pages front and back. It is used in many libraries.

Notable contributors

  • James Agee
  • Margaret Carlson was the first female columnist for Time.
  • Whittaker Chambers was editor of Time for a while.
  • Richard Corliss and Richard Schickel are film critics for the magazine. Schickel has been with the magazine since 1972 while Corliss has been with it since 1980.
  • Ana Marie Cox writes the Ana Log (a compilation of political tidbits) for the magazine. She is also an acclaimed blogger and author.
  • Lev Grossman, brother of Bathsheba and Austin, writes primarily about books for the magazine.
  • Michael Kinsley is a well traveled American journalist and is an essayist for the magazine.
  • Joe Klein is an author (Primary Colors) and a columnist for the magazine who writes the "In the Arena" column for the magazine.
  • Nathaniel Lande, author, filmmaker, and former creative director of Time.
  • Will Lang Jr. 1936–1968, Time Life International
  • Charles Krauthammer is a commentator for the Washington Post. He also contributes essays to Time.
  • Robert D. Simon 1950–1987, Time Life International
  • Joel Stein is a sometimes controversial writer for the magazine who wrote the Joel 100 just after Time Magazine's Most Influential issue in 2006.

See also

References

  1. ^ Average Circulation
  2. ^ "Henry R. Luce", in Current Biography 1941, p530
  3. ^ Time Inc. Layoffs: Surveying the Wreckage. Gawker. Retrieved on 2007-12-15.
  4. ^ Averages calculated by the Magaize Publishers of America from Audit Bureau of Circulations statements for the first and second six months of each year
  5. ^ April 28, 2008 Green border issue
  6. ^ MSNBC-TV report by Andrea Mitchell, April 17, 2008, 1:45PM .
  7. ^ The Time of Their Lives. Retrieved on 2007-04-22.
  8. ^ Does The Redesign of Time Magazine Mean It Has A New Business Model As Well?. Retrieved on 2007-04-22.
  9. ^ Full Esteem Ahead. Retrieved on 2007-04-22.
  10. ^ News.com.au, Suharto wins $128m in damages
  11. ^ The Time of Their Lives. Retrieved on 2007-04-22.

External links

v • d • eTime Warner Inc.Board of directorsJim Barksdale · Steve Bollenbach · Frank Caufield · Robert Clark · Mathias Döpfner · Jessica Einhorn · Reuben Mark · Michael Miles · Ken Novack · Richard Parsons · Francis Vincent · Deborah Wright · Ed ZanderAOLAIM · Bebo · CompuServe · In2TV · MapQuest · Mirabilis(ICQ) · Moviefone · Netscape · Nullsoft(Winamp)  · Singingfish · Sphere · TMZ.com · Weblogs, Inc.Home Box OfficeHBO(Multiplex) · HBO Films · Max(Multiplex) Time Inc.Entertainment Weekly · Essence · Fortune · In Style · IPC Media · Life · Money · NME · People · People en Español · Real Simple · Sports Illustrated · Southern Living · Sunset · Time · Wallpaper*Time Warner CableRoad Runner · Capital News 9 · Metro Sports · News 8 Austin · News 10 Now · News 14 Carolina · NY1 · R News · SportsNet New York(part ownership) · Time Warner Sports 26 · Time Warner Sports Milwaukee · QUBETurner BroadcastingRelated articlesWarner Bros.Castle Rock Entertainment · The CW(with CBS) · DC Comics · Eidos Interactive(10.3% stake) · Kids' WB! · Monolith Productions · New Line Cinema · Telepictures Productions · TT Games · Warner Bros. Animation · Warner Bros. Family Entertainment · Warner Bros. Interactive Entertainment · Warner Bros. Pictures · Warner Bros. Records · Warner Bros. Television · Warner Bros. Television Distribution · Warner Home Video · Warner Independent Pictures · Warner PremiereAnnual Revenue: $43.6 billion USD(▲4% FY2005) · Employees: 87,850 (▲2,950 FY2005) · Stock Symbol: NYSETWX · Website: timewarner.com Categories: Time magazine | Time Warner subsidiaries | Weekly magazines | Publications established in 1923 | American news magazines | Canadian news magazines | Worth Bingham Prize recipientsHidden categories: All articles with unsourced statements | Articles with unsourced statements since May 2008

Related word on this page

Related Shopping on this page